יום שני, 18 ביולי 2011

שבוע #42 שנת לימודים תשע"א

הורים יקרים,

יום א מפגשון: שגרת בוקר נהדרת!! כמה טוב לפתוח עם הילדים את השבוע סוף סוף!!

היום גיוונו את שגרת הבוקר, כאשר התחלנו ללמוד היום לספור בשפה האנגלית מ- 1 ועד 10!

איזה כיף שיש ילדים שכבר יודעים, וכך נוכל ללמוד ביחד בהנאה גדולה! הספירה באנגלית תלווה אותנו כל השבוע...

לקראת סוף המפגשון סיפרתי לילדים את סיפורו המעניין של האיש החשוב, משה מונטיפיורי, וגם השמעתי להם את השיר היפיפייה בביצועו של יהורם גאון:

"השר משה מונטיפיורי".

מפגש הבוקר: הילדים נכנסו למפגש בתוך מסלול מכשולים, שכלל היום חישוקים קטנים, בתוכם היו צריכים לקפוץ על רגל אחת, קורה וקביים.

לאחר מכן המשכנו בריקודים, דיקלמנו את הדקלומים האהובים כל כך של הקיץ, ושיחקנו במשחק המשולב של "ים-יבשה" ו"כסאות מוזיקליים". היה מקסים!

זמן חצר ויצירה: היום עבדנו על עניין המוטוריקה העדינה, והילדים גזרו גביע גלידה ו- 3 כדורי גלידה מדף נייר, והיו צריכים לצבוע בפנדה חום את הגביע, ולהדביק את הגלידה בשלמותה על גבי בריסטול.

את כדורי הגלידה צבעו הילדים בצבעי גואש בצבעי הקשת, וקישטו בפייטים ובפיסות נייר צבעוניות, ששימשו בתפקיד הסוכריות הצבעוניות שמלמעלה ...

מפגש הצהרים: רקדנו והופענו ואפילו שרנו את ההמנון, וסיימנו עם שיר הסיום המשעשע שכולנו כך כך אוהבים...

יום ב מפגשון: שגרת בוקר מופלאה, שבמהלכה ספרנו שוב באנגלית עד 10 , וגם סיפרתי להם שוב, בעזרתם הפעם, את סיפורו של משה מונטיפיורי, וכמובן האזנו שוב לשיר המופלא!

מפגש הבוקר: התחלנו בריקודים סוערים, ולילדים כבר לא היתה סבלנות, ולכן עברנו להופעות הקיץ: שרנו את השיר בליווי המשקפות, פעלנו חסרי נשימה במרחב על פי היצירה האירית (מתוך "להעיר את נד"), וכמובן שרנו את הלהיט האחרון בגן, "דג קטן בים", אותו שיר שבסופו אני הופכת לכריש טורף ומסוכן ...

סיימנו עם "ריקוד רוסי" מתוך הבלט "מפצח האגוזים" של צ'ייקובסקי כשאנו מתהדרים במצופים היפים!

זמן חצר ויצירה: בזמן החצר סיימו הילדים להכין את הגלידות הטעימות והיפות שלהם!

מפגש הצהרים: שיחקנו במשחק זיכרון בנושא קיץ שהיה מרתק ומעניין, והילדים הופכים לאלופים בו!

יום ג מפגשון: שגרת בוקר. בסיום המפגשון קראתי לילדים 2 ספרים:

רון הביא את הספר: "הפיל שרצה להיות הכי" מאת פאול קור , ואלית הביאה ספר בשם:

"סיפורים מרחוב סומסום שכולם אוהבים" , ומתוכו בחרנו ספור מקסים על גלידה, ואותו קראנו.

מפגש הבוקר: היום הפכנו את סדר היום: מייד לאחר ארוחת הבוקר יצאו הילדים לחצר למשך שעה, ואז נכנסו לגן למפגש בוקר מאוחר:

הילדים נכנסו למפגש על קביים, ומייד לאחר שכולם צעדו עליהם (שיווי משקל, תיאום עין-רגל-יד), הזמנתי את כולם לקפוץ מעל לכסא לצלילי שירים שכולם שרו ביחד עם הדיסק.

התחלה מהנה!

לאחר מכן שרנו שירי בוקר פעילים במרחב, והצגנו חלק משירי ומדקלומי הקיץ האהובים.

לאחר מכן פיזרתי על הרצפה חישוקים קטנים כמספר הילדים, והזמנתי את כל הילדים לבחור לעצמם חישוק.

שיחקנו את המשחק המשלב את "ים-יבשה" ואת "כיסאות מוסיקליים", ולאחר שמצאנו את המנצח, ערכנו תחרות בין הבנים לבנות, ולבסוף – הבנים ניצחו באליפות! ננסה שוב, לבקשת הבנות!!

מפגש הצהרים: לאחר ארוחת הצהרים נכנסו למפגש, ומייד התחלנו עם השיר שמלווה את המשקפות:

"ביד אחת יש לי סירה".

המשכנו עם שירים פעילים במרחב: "קדימה... אחורה...", "מטייל אני לבד", וסיימנו עם הנעימה האירית הקופצנית (כמה מרץ הוציאו היום הילדים!!) על פי "להעיר את נד". בין לבין חילקתי להם את המדבקות עם פירות הקיץ, והדבקנו אותם על גבי הדף ובו 6 העיגולים הממוספרים מ- 1 ועד 6.

יום ד יום חופשי

יום ה מפגשון: שגרת בוקר + ספריה.

מפגש הבוקר: כרגיל הילדים יצאו לחצר לאחר ארוחת הבוקר, ובשעה 11:00 נכנסו למפגש בתוך מסלול מכשולים מאתגר!

המשכנו בריקודים שמחים, פעלנו במרחב עם המצופים על פי "ריקוד רוסי" מתוך הבלט "מפצח האגוזים" של צ'ייקובסקי, הפכנו לדגים תוך האזנה ל"דגים" מתוך "קרנבל החיות" של סנסנס.

את המצופים תוכלו למצוא במגירות הילדים. לא נזדקק להם עוד ... תודה על שיתוף הפעולה!!

מפגש הצהרים: לאחר ארוחת הצהרים התחלנו עם דיקלומי הקיץ, ומייד עברנו לתחרות בין הבנים לבנות עם הדיקלום המשלב "ים יבשה" ו"כסאות מוזיקליים". שוב הבנים ניצחו!

סיימנו באליפות ים – יבשה מקוצרת!

הורי השבת יהיו: נויה כ. +תום

מחר נחגוג לאלית מסיבת יום הולדת 5 בגן! מזל טוב לחמודה ולמשפחה!!

ביום שישי ה- 22/7 יביאו אילנה ואיציק לגן מגלשת מים, להנאת הילדים!

אנא רישמו ביומנים לשלוח אותם ביום זה כשהם מרוחים בקרם הגנה, ולבושים בבגדי ים.

אנא דאגו שלכולם יהיו בגדי החלפה מספיקים בתיקיהם וכן מגבת.

בשבוע הבא נתחיל נושא חדש, שילווה אותנו עד לסוף שנת הלימודים:

נושא המוסיקה:

הילדים יכירו יצירות מוסיקליות שונות מתקופות שונות, מאת מלחינים שונים, חלקם קלאסיים יותר וחלקם מודרניים יותר.

נעמוד על חלקי היצירות, נשמור על המקצבים, נכיר את שמות המלחינים, ובחלק מן היצירות נכיר את הספור שעומד מאחוריהן.

כל יצירה תלווה בפעילות משלה במרחב או בישיבה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה