יום ראשון, 4 בספטמבר 2011

שבוע #1 שנת לימודים תשע"ב (כמעט)

הורים יקרים,

יום א קיץ

יום ב קיץ

יום ג קיץ

יום ד סוף הקיץ...

יום ה מפגשון: התחלנו שנה חדשה! איזו התרגשות! איזו שמחה!!

לאחר שהלכתם לעבודתכם, והילדים סידרו את הגן בעזרת הסייעות, ישבנו על השטיחון, והתחלנו במפגשון: הכרנו האחד את השני, כאשר לאט לאט כולם נרגעים, ויושבים קשובים על השטיחון, ושוחחנו על תחילת השנה. הכרתי לילדים את הלוחות שמסביב, את פח המיחזור, שלתוכו משליכים ניירות בלבד, וגם את קופסת ה"דוגמנים" (כלומר הקופסה שלתוכה מכניסים את גלילי נייר הטואלט היפים והמושלמים!).

בדקנו בלוח השמות מי נמצא ומי חסר, ומי שחסר לנו כבר ביום הראשון הודבק שמו בתחתית לוח השמות, שזהו הסימן שלנו לחסרים. היינו היום 24 ילדים בן מתוך 25.

היום הכינו הסייעות את שולחנות ארוחת הבוקר – כפינוק לילדים. החל ממחר נבחר את 2 תורני הבוקר, אשר בטקס עליו נספר מחר יתחילו בעבודתם, כשהם עטורים בכתרים מיוחדים לתפקיד זה. מחר נתחיל באופן רישמי להשתמש בלוח תורני הבוקר.

לאחר סיום המפגשון הוזמנו הילדים לעמוד בטור ליד שולחני כדי להתפנות בשירותים (מי שהיה צריך), והאחרים פנו למצוא את בקבוקיהם ליד השולחנות, ולשבת במקום. למדנו ביחד שאין מתחילים לאכול לפני שירת הברכה, וגם סיפרתי להם שהשולחן אשר יסיים ראשון לאכול את הסלט – יזכה לקום ראשון לשבת במפגש!! אין ספק שזה היה תמריץ נהדר לילדים, אשר מיהרו לזלול את הסלט, ולעדכן אותי בו זמנית על הצלחתם בנושא!!

מפגש הבוקר: לאחר הארוחה ערמו הילדים את צלחותיהם האחת על גבי השנייה במרכז השולחן, החזירו בקבוקים למגש, ובאו לפי סדר השולחנות (כמובן הראשונים לקום היו אלה שסיימו ראשונים את קערת הסלט שלהם!! כל הכבוד!!) למצוא את שמם על גבי לוח השמות, לקחת אותו, ולשבת בכסא במפגש. לאחר שכולם לקחו את שמם, הזמנתי את הילדים להחזיר לפי סדר שקבענו מראש את שמם ללוח, כאשר כל אחד בוחר היכן להדביק את שמו. ראשונה הדבקתי אני את שמי, ואחרי קמו לפי סדר הילדים. היה מקסים לראות כמה יפה כל אחד בוחר היכן להדביק את שמו, ליד איזה שם של ילד. עשינו מזה שמחה שלמה, כשאר אמרתי לילדים, שמי שמדביק את שמו ליד שם אחר – זה כאילו שהוא מחבק אותו ... היו שלקחו את דבריי באופן מילולי, ואף קמו לחבק את החברים שליד שמם הדביקו את שלהם!

לאחר החזרת השמות שרנו שני שירי ישיבה: "כולם יושבים במקום" ו"נראה מי יושב יפה?". גם דיקלמנו דיקלום על 2 אורחים שבאו לברך אותנו בברכת בוקר טוב (=2 יונים...). הדיקלום בסוף הסיכום, להנאתכם.

לשירים ילוו תמיד תנועות, אשר מטרתן לחזק את המוטוריקה הגסה ולתרגל את חגורת הכתפיים.

לאחר מכן סיפרתי להם סיפור שנקרא: "השיר ואני הולכים לגן" מאת אריאלה סביר:

לספור התלוו תמונות של החיות המככבות בסיפור: חתול, כלב וחמור, אשר אינם יכולים לבוא לגן, ו- שיר, אותו תמיד שמחים לקחת לגן.

הילדים אהבו מאוד את הספור, והבטחתי להם שכבר מחר הם יעזרו לי להציג אותו!!

סיימנו מפגש נהדר עם שירי בוקר:

"קומו קומו בוקר אור", "התרנגול", "הכלבלב", "תיק תק מתקתק שעון", דיקלמנו את "שעון מגדל", וסיימנו עם השיר המקסים: "שיהיה לנו טוב".

יצירה: לאחר מפגש הבוקר החזירו הילדים את כסאותיהם למקום בצורה מסודרת, ויצאו לחצר.

לאט לאט קראתי לקבוצות קטנות של ילדים, אשר הביאו תמונות, לבוא לשולחן היצירה: היה עליהם להדביק את תמונתם במרכז בריסטול שקיבלו לצורך זה (למדנו כיצד משתמשים בדבק בצורה נכונה), ולקשט מסביב בצבעים שונים ובמדבקות.

מפגש צהרים: המפגש היום היה קצר בשל היום שהסתיים בשעה 13:00, אבל הספקנו לערוך תערוכה של היצירות היפות, וכל ילד הציג את יצירתו, ולאחר מכן כל הילדים באו לצפות בתערוכה בצורה מסודרת (למדנו שאין נוגעים בתערוכה במוצגים).

סיימנו עם "קופסת ההפתעות של רות": זוהי קופסה מיוחדת, שיש בראשה "דלת", וממנה יוצאים חברים שונים לשמח את הילדים. היום הכירו הילדים חבר אחד בשם "שמשון הדביבון". שמשון שמח להכיר את החברים החדשים שלו, והעניק לכל ילד חיבוק ונשיקה, ולשמחתו קיבל המון אהבה בחזרה... במיוחד הילדים שמכירים אותו מן השנה שעברה הרעיפו עליו אהבה גדולה... מחר שמשון יחזור לבקר, ויביא עימו חבר, שיבוא לבקר רק בימי שישי בזמן קבלת השבת!!

יום ו מפגשון: התחלנו עם שגרת בוקר: בדקנו בלוח השמות מי נמצא ומי חסר, וגם בחרנו היום לראשונה 2 תורני בוקר, ששמם כבר נכתב בלוח התורנים, וכך יהיה מידי יום. על הילדים לבחור מידי יום ילדים שישמשו בתפקיד התורנים, ושלא שימשו עדיין בתפקיד (אוריינות קריאה...).

שוחחנו על הבוקר שהתחיל, בדקנו איזה יום היום, וסיפרתי לילדים על מה שעומד היום להתרחש בקבלת השבת.

מפגש הבוקר: לאחר ארוחת הבוקר נכנסו הילדים למפגש, (כמובן הילדים שישבו בשולחן שסיים ראשון את הסלט – נכנסו ראשונים), לקחו את שמם, והחזירו אותו ללוח כשהפעם החלטנו לסדר את השמות בצורת שרשרת. כל ילד הדביק באופן שיהיה עקיב לזה שהיה לפניו.

המשכנו עם שירי הבוקר החביבים שהכרנו אתמול, והפעם הזמנתי 4 שחקנים להציג לראשונה את הספור "השיר ואני הולכים לגן".

יצירה: המשכנו להכין את היצירה היפה עם תמונות הילדים. להנאתכם על גבי לוח הגן.

מפגש הצהרים: בסביבות השעה 11:15 נכנסו הילדים לגן, שהיה מסודר כבר לקבלת השבת: שולחן ערוך כראוי, ו- 2 כסאות מכוסים כשמתחת לכיסוי היו "הורי השבת" להיום: היו אלה 2 בובות: יהושע הפרוע ודורה!

הילדים שמחו לראותם, ולאחר שכיסינו כראוי את ראשם בכיסויי הראש המתאימים (כיפה ליהושע ומטפחת לדורה), התחילו הבובות בברכות המקובלות: על הנרות, על היין ועל החלה.

למדנו ביחד את סדר קבלת השבת בקבוצה.

המשכנו עם השיר "לכה דודי", הילדים קיבלו ברכת "שבת שלום" משמשון הדביבון שהביא את דובי דוב שמגיע רק בימי שישי, , ולסיום קראתי לילדים ספור: "מעשה בחלה עגולה ומופלאה" מאת ענת אומנסקי.

שני אורחים \ שמואל בס

שני אורחים לי בחלון

זוג יונים יונה ויון.

משובך אשר בגן

לבקרני באו כאן.

ראש הניע יון בלי סוף:

בוקר, בוקר, בוקר טוב!

היונה הוסיפה הן:

בוקר, בוקר, בוקר חן.

אז פיזרתי על הסף

זרעונים מלוא הכף.

יום יום בואו ואתן,

ראש הניעו חן חן חן!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה