יום ראשון, 18 בספטמבר 2011

שבוע #3 שנת לימודים תשע"ב (כמעט)

הורים יקרים,

יום א מפגשון: התחלנו שבוע חדש עם שגרה מוכרת ונוחה, שכוללת את לוח השמות, שבעזרתו אני מציגה בפני הילדים מידי בוקר את השמות לצורך הכרותם עימם, ואנו מברכים כל ילד שאת שמו אני מרימה בברכת "בוקר טוב", לאחר מכן אנו מסובבים את הלוח, ושרים את השיר מערוץ "הופ" של ימות השבוע, ומעדכנים את הלוחיות "היום יום", "אתמול יום", "מחר יום".

אנו ממשיכים עם עדכון התאריך העברי, במנייה עד 20, ובבחירת תורני הבוקר. תורני הבוקר מהיום הקודם הם אלה שבוחרים מקבוצת הילדים שטרם כיהנה בתפקיד את התורנים החדשים ליום זה. כך זה מידי יום.

נהנתי מאוד למצוא שפע של חומרי מיחזור על שולחני!! איזה כיף!! מיינו ביחד את הניירות ואת אריזות הנייר ששלחתם לפח המיחזור של הניירות, ואת כל הפלסטיקים השונים אל כלוב הפלסטיקים שלנו. כמובן שאת ה"דוגמנים" (=גלילי נייר טואלט יפים במיוחד ...) שמנו בקופסה המיועדת לכך...

הכרתי לילדים שיר מקסים שאולי יהיה לכם מוכר מהתוכנית "בזיק ויויו" מילדותכם:

אנא הראו לילדים את הקליפ הקצר!!

סיימנו את המפגשון עם חוויות מהשבת שחלפה: יובל סיפר לנו על טיול משותף שלו עם אביו לפינת חי.

קינן הביא תמונות וגם עזר לספר על ביקור עם אמא ואחותו הגדולה לליב בגן גורים בגני יהודה .

מפגש הבוקר: היום נכנסו הילדים כרגיל למפגש בקפיצה על רגל אחת, לקחו את שמם מלוח השמות, אבל לקחו בנוסף גם פרצוף מצב רוח: הצגתי עוד במפגשון לילדים 3 אפשרויות לפרצופי מצב רוח: הפרצוף המחייך (=השמח), הפרצוף העצוב והפרצוף הרציני ... שאלתי את הילדים איך הם מרגישים הבוקר, וכל ילד יכול היה להראות לנו ללא מילים את תחושתו הבוקר, ויכולנו להתייחס לרגשות המועלים. את השמות החזרנו כמו חיילים: בהצדעה ובצעד סגירה כמו שלמדנו בריקוד הפולקה החדש של ג'יימס לסט.

המשכנו עם שירי הבוקר החביבים, רקדנו פולקה (דווקא את זו של לורנס וולק, באמצעותה כל ילד מזמין את זה שיושב לידו לצעוד ביחד, ולאחר כמה צעדים הם "נפרדים" בנפנוף, וממשיכים להזמין את זה שיושב לידם בכל פעם). סיימנו עם שיר ימות השבוע, שאנו שרים בד"כ במפגש הצהרים, אלא שהיום הילדים הציגו אותו בעזרת שלטי ימות השבוע שמאחורי לוח השמות. הזמנתי 7 ילדים, כל ילד קיבל שלט יום אחד, ולאחר שעברנו על השלטים, וכל ילד למד איזה יום קיבל, הצגנו את השיר בשמחה.

יצירה: המשכנו בצביעה המובחנת בעזרת גואש על גבי ענן מחולק ל- 3 חלקים.

מפגש צהרים: התחלנו עם שיר חדש: "נתופף על הגוף". זהו שיר קצבי, שמאפשר תיפוף על הגוף, דבר שמהנה תמיד, ועוזר לנו לתרגל קצת תיאום יד-אוזן וקואורדינציה.

המשכנו בהוצאת חיפי החיפושית מקופסת ההפתעות שלי, והיא שרה עם הילדים את השיר "החיפושית יוכבד".

לאחר שהיא חזרה לקופסה יצא שמשון, ובא לקבל חיבוק ונשיקה מכל ילד!

סיימנו בקריאת ספור: "איילת מטיילת" מאת רינת הופר, שהיה כיף שהילדים דיקלמו ביחד איתי ...

כל הכבוד שאתם קוראים בבית ספרים לילדים!!

יום ב מפגשון: שגרת בוקר קצרה, בשל חוג המוסיקה שהחל היום לראשונה: איריס, המורה למוסיקה, הגיעה מעט לפני השעה 9 על מנת לקיים חוג מעניין ומוסיקלי לילדים. החוג נמשך מחצית השעה.

מפגש הבוקר: הילדים נכנסו למפגש כרגיל בקפיצות על רגל אחת, לקחו שם ופרצוף מצב רוח, אלא שהפעם החזירו את כל הכבודה עם ... שיר צבעי החולצות!! זהו שיר פשוט וקליט, שמטרתו היא הכרת הצבעים בשמם. לאחר שעברנו על צבעי חולצות הילדים, ובדקנו מי לבש אותו הצבע, התחלנו לשיר, והחזרנו את הכבודה למקום.

המשכנו עם שירי הבוקר, רקדנו את הפולקה החדשה מאת ג'יימס לסט, וסיימנו עם שיר ימות השבוע, אותו שרנו עם השלטים של ימות השבוע.

יצירה: היום המשכנו וסיימנו עם הצביעה המובחנת בגואש. להנאתכם בקלסרי הילדים. אנא הקפידו להשאיר את הקלסרים במגירות.

מפגש צהרים: התחלנו עם שני שירים יפים מתוך התוכנית המיתולוגית "פרפר נחמד": "שלום לכם" ו ... "פרפר נחמד" ... היה מקסים והילדים אהבו מאוד. ניסינו ליצור פרפרים באופנים שונים בעזרת כפות הידיים וגם בעזרת הזרועות.

המשכנו עם השיר החדש: "נתופף על הגוף", וסיימנו עם שמשון הדביבון שבא לחבק ולנשק כל ילד.

יום ג מפגשון: שגרת בוקר מלאה במיחזור!! איזה כיף!! בקרוב נקיים טיול מיחזור!! היכונו!

מפגש הבוקר: הילדים נכנסו למפגש בקפיצה על רגל אחת, לקחו את שמם, ומאוחר יותר החזירו אותו באמצעות שיר צבעי החולצות.

המשכנו עם שירי בוקר עליזים.

יצירה: המשכנו בתרגול גזירה.

מפגש צהרים: שוחחנו על הנושא החדש שיתחיל מחר, ולפיו לוח התוכן ישתנה: חגי תשרי! שוחחנו על כך שתתחיל בקרוב שנה חדשה, שהחודש האחרון בשנה, הלא הוא חודש אלול, מסתיים בקרוב, ושחודש תשרי – הראשון בשנה – מביא עימו 4 חגים נהדרים!

סיימנו עם שיר ימות השבוע בליווי השלטים.

יום ד מפגשון: שגרת בוקר נעימה. ציינו את העובדה כי היום התאריך הוא ט"ו בחודש אלול, כלומר בדיוק אמצע החודש!!

מפגש הבוקר: לאחר שהילדים לקחו את שמם בקפיצה על רגל אחת, היה עליהם להקיף את השטיח או בקפיצה על רגל אחת או בדילוגים, כשאנו משננים את האימרה החשובה ביותר: "מי שמנסה – בסוף מצליח!!".

לבסוף החזירו הילדים את שמם ללוח באופנים שונים: פעם קראנו למי שנועל קפקפי קרוקס, פעם למי שיש לה צמות וכו'... המשכנו את המפגש בשיחה על הנושא החדש: חגי תשרי. שוחחנו על תחילת השנה, על 4 החגים שמתחילים את החודש הראשון בשנה, הוא חודש תשרי, על סמלי החג (תפוח בדבש, רימון, שופר, איגרת ברכה). בדקנו מהם צבעי התפוח, ומדוע מתחילים את השנה דווקא עם דבש. חשבנו ביחד כיצד אפשר לברך לקראת השנה החדשה את האהובים עלינו, וגם נתנו דוגמאות.

היום המפגש היה קצר, מאחר ובשעה 10:30 הגיע מדריך היוגה גיא לערוך לילדים חוג נפלא! הילדים נחלקו ל- 2 קבוצות: מחצית הקבוצה נשארה עם גיא למשך מחצית השעה, בשעה ששאר הילדים היו בחצר, ולאחר מכן התחלפו.

יצירה: בזמן החצר הזמנתי ילדים לבוא ולהכין תפוח מיוחד במינו: נזכרנו בענן שצבענו בצורה מובחנת לפני מספר ימים, ולאחר התרגול ההוא, ידעו היום הילדים בדיוק איך לצבוע את התפוח: חילקתי את התפוח בעזרת 2 קווים, והילדים צבעו אותו בצורה מובחנת בכל צבעי התפוח המוכרים (בגואש): אדום, ירוק וצהוב. העבודה היתה ברורה וקלה לילדים, ונהננו מאוד מן התוצאות. מחר ימשיכו הבודדים שטרם הספיקו היום, וגם נתרגל מחר מוטוריקה עדינה, ונגזור בזהירות את התפוח.

מייד לאחר סיום חוג היוגה, בשעה 11:30, סידרו הילדים יפה את החצר (הם מתורגלים כל כך יפה בשלב זה, ועושים הכל בחריצות ומתוך הבנה), ונכנסו למשך כרבע שעה לגן, לסיום מפגש הבוקר: שרנו מעט שירי בוקר, שוחחנו על הרימון באופן מיוחד, וגם הראיתי להם את "מלך הפירות" הנושא "כתר" על ראשו, וסיימנו עם השיר המקסים: "שנה הלכה, שנה באה".

להלן השיר מתוך התוכנית "פרפר נחמד", להנאתכם, השיר מופיע החל מהדקה ה- 2.30:

http://www.youtube.com/watch?v=drI27x3m4hw

מפגש צהרים: התחלנו עם הספור: "ליאת מקבלת את פני השנה החדשה", מאת ענת אומנסקי.

סיימנו ב- 2 הצגות נהדרות על פי שיר ימות השבוע בעזרת השלטים.

יום ה מפגשון: שגרת בוקר נעימה.

מפגש הבוקר: הילדודס נכנסו למפגש כרגיל בקפיצה על רגל אחת, לקחו את שמם וישבו במקום. בניגוד לשאר הפעמים – הפעם השם הושאר מתחת לכיסא... התייחסנו אליו רק בסוף המפגש.

התחלנו בשיחה על ראש השנה ועל חגי תשרי בכלל, שוחחנו על המאפיינים ועל הסמלים, וכן סיפרתי לילדים שלאט לאט יגיע הסתיו, ועימו יפרח החצב. שוחחנו על כך שצמח החצב הוא צמח מוגן, ושיש לשמור עליו בטבע, ושאסור לקוטפו. מייד לאחר מכן התחלנו לשיר: "שנה הלכה, שנה באה", "בראש השנה", "מתנה לראש השנה".

את השיר האחרון ממש הצגנו כהצגה: כמה ילדים קיבלו את תפקיד השחקנים הראשיים בשיר:

  1. עץ שמענפו הנמוך הוא שולח מתנה – עלה אדום
  2. ענן ששולח טיפה במתנה
  3. ציפור ששולחת נוצה במתנה
  4. ילדה יפה שציירה בחול תמונת נוף

הילדים שמחו מאוד להכיר את השיר ולהציג, וכמובן הצגנו אותו שוב, כדי לאפשר לעוד ילדים להשתתף.

נמשיך לשיר שיר יפה זה גם בשבוע הבא, ולתת בסופו של דבר לכולם להשתתף.

סיימנו בהחזרת השמות ללוח השמות עם שיר צבעי החולצות!

יצירה: היום סיימו הילדים האחרונים לצבוע באופן מובחן את התפוח, ואלה שצבעו אותו כבר אתמול – הוזמנו לגזור אותו, ולהדביקו על גבי בריסטול צבעוני. את היצירות היפות והמושקעות, אשר תרגלו עבודה מוטורית רבה – תוכלו לראות כבר מחר על גבי קירות הגן.

מפגש צהרים: התחלנו עם שירי "פרפר נחמד": "שלום לכם" ו"פרפר נחמד".

המשכנו עם ספור מקסים שהביאה נעמה, וששעשע את כולנו, וגם עזר לי להסביר טוב יותר על מהות אמצע החודש מבחינת צורתו של הירח: "שתי ג'ירפות בליל ירח מלא" מאת נורית זרחי .

סיימנו עם קופסת ההפתעות, ממנה יצאו גם חיפי וגם שמשון כדי לחבק וללטף את הילדים, ולקבל המון אהבה בחזרה.

מחר – קבלת שבת ראשונה בכיכובם של ארבל ושל הוד!!

שימו לב כי בשל קליטתם של רואי ויובל בגן, והשתלבותם בקבוצת הבוגרים, הם שולבו בסדר קבלת השבת בגן.

אני מצרפת לקובץ הסיכום את רשימת קבלת השבת המעודכנת – לשימת ליבכם!!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה