יום חמישי, 12 בינואר 2012

שבוע #17 - שנת לימודים תשע"ב

הורים יקרים,

יום א מפגשון: שגרת בוקר נהדרת, במהלכה טיפלנו במשפחת החלזונות, התוודענו אל הנושא החדש, הלא הוא ה חורף, ושרנו בהתאם שיר חדש – ישן בשירתה של ציפי שביט: "מר אפצ'י"! (להלן ביצוע של לילך גליקסמן מפסטיבל שירי הילדים של 1977.

כמובן שמעתי מהילדים על חוויות השבת שלהם:

רומי סיפרה על טיול אל גבעת האירוסים בנתניה, אלא שלא נמצאו שם עדיין אירוסים ... אולי בשבת הבאה!

יובל סיפר על בילוי עם חברים וצפייה בסרט "צעצוע של סיפור" עם בני משפחה!

הוד סיפר על חוות הסוסים "טוסקנה" ברמת השרון: כמה שהוא נהנה שם!! למתעניינים להלן פרטי המקום:. ישנה במקום מסעדה שבה סעדו בני המשפחה, ואנחנו פשוט נהננו מהשם בעקבות ספורי התנ"ך: מסעדת "אדם וחווה".

מפגש הבוקר: הילדים נכנסו למפגש בקפיצות צפרדע ירוקות, ומייד התחלתי לשוחח איתם על נושא החורף: שוחחנו על מאפייני הלבוש בעונה זו, על סוגי הממטרים השונים, הרחבנו בנושא הברד, שמשום מה עניין מאוד את הילדים, ושרנו והצגנו שלל שירים יפים: "גשם גשם משמים" (בעזרת בקבוקוני הגשם שעוד ילוו אותנו רבות), "חורף!" בביצועו של גידי גוב , "שלא יהיה לנו קר" (שיר פעיל במרחב, שמתרגל רבות את המוטוריקה הגסה והמקצב המוסיקלי), "ילדה אחת ומטריה אחת".

יצירה: היום התחלנו להכין יצירה, שתמשך זמן מה: נכין בסופו של דבר איש חורף:

היום התחילו ילדים לקשט 4 פרטי לבוש: כובע צמר, מכנסים, חולצה, מגפים. כל פריט לבוש קושט באופן שונה (גואש, מדבקות, הדבקת פיסות נייר צבעוניות, הדבקת פיסות נייר כסופות). לאחר שהילדים יסיימו את הקישוטים, והכל יתייבש, כל פרטי הלבוש ייגזרו, ויודבקו לכדי איש חורף שלם – כאשר הילדים יצטרכו להוסיף לו גם ראש וידיים בסופו של דבר. יצירה זו תלווה אותנו השבוע לפחות.

מפגש צהרים: התחלנו עם שירי ביאליק, אליהם הילדים התגעגעו כבר, ולאחר מכן שיחקנו במשחק האורייני עם אותיות המילה "חורף".

יום ב מפגשון: שגרת בוקר נהדרת, ששילבנו בה גם משחק עם שמות הילדים על פי צלילי האותיות האחרונות. הרשיתי לעצמי היום לקיים שגרת בוקר מלאה וגם שונה קצת, מאחר ושיעור המוסיקה בוטל.

מפגש הבוקר: הילדים נכנסו למפגש לצלילי "רוץ בן סוסי" עם צעדי רדיפה, ולאחר שהתיישבו, התחלנו לשיר ולהציג את שירי החורף השונים: "חורף" בשירתו של גידי גוב, "גשם גשם משמים" (בליווי בקבוקוני הגשם), האזנו לנעימה שמנגינתה מתחלפת, ודימינו כל קטע נגינה כסוג אחר של גשם, ופעלנו במרחב בהתאם: בטפטוף – הילדים דילגו, בגשם מתחזק – הילדים צעדו צעדי רדיפה, ובמבול – ישבו מכורבלים על הרצפה, וידיהם על הראש ... כמה שמחה וצחוקים היו לנו – ואיזה תרגול מוטורי נהדר!

שרנו את "ילדה אחת ומטריה אחת" – בליווי הבקבוקונים וכמובן מטריה, והכרתי לילדים נעימה אירית מקסימה, מאת גאלוואי, אשר ניתן לדמות ששומעים בה רעמים! כמה יפה היצירה, וכמה אהבוה הילדים! נשארנו עם בקבוקוני הגשם, הקשנו בהם ברעמים, ולאחר מכן ליווינו את היצירה במקצביה השונים בעזרתם. היה פשוט מקסים!

סיימנו במשחק ערני עם אותיות המילים "טבת" ו"חורף".

יצירה: המשכנו בהכנת איש החורף שלנו.

מפגש צהרים: לאחר ששרנו מעט וגם התעמלנו התעמלות היתולית שתרגלה בעיקר את חגורת הכתפיים, אבל גם את הרגליים – הוצאתי את קופסת ההפתעות שלי, ומתוכה יצאו שני חברים חדשים: ברווז אחד לבן – ואחד שחור (=זוג גרביים ...). הכרנו את השיר "לסבתא של אפריים" או "הברווזיים", כשאני מציגה להם את השיר בעזרת החברים החדשים.

יום ג מפגשון: שגרת בוקר.

מפגש הבוקר: הילדים נכנסו למפגש בקפיצה מעל כסא אל תוך 4 חישוקים, בהם היה צריך לקפוץ ברגליים צמודות. המשכנו מייד עם שירי החורף: "חורף" בשירתו של גידי גוב, "גשם גשם משמים" בליווי הבקבוקונים, "חורף בא" מאת גאלוואי, נעימה לחורף, "ילדה אחת ומטריה אחת". הכרנו יצירה נוספת יפה מאת מלחין בשם רמו: "מחול הרוחות" – ואותה המחשנו בעזרת מטפחות, אשר עזרו לנו להיות רוחות משתוללות בסערה חורפית.

יצירה: ממשיכים עם איש החורף ...

מפגש צהרים: קראתי לילדים ספור מקסים בשם: "ספור של חורף" מאת ענת אומנסקי, ולאחר מכן – הצגנו ברוב הדר ופאר את השיר של הברווזיים – איזה כיף שכמעט כולם הביאו ברווזיים (וייאמר לזכותם של הילדים, שמי שלא הביא – חברו שיתף אותו בברווזיים שלו!! – כל הכבוד!!).

סיימנו בשיר הסיום המבדח: "לעמוד! לשבת!".

יום דיום חופשי

יום ה מפגשון: שגרת בוקר + ספריה.

מפגש הבוקר: הילדודס נכנסו למפגש בהליכה על גבי קורה מפותלת (או כפי שהם קראו לה: "קורה כמו ברק"), ולאחר שחילקנו בקבוקוני גשם – הצגנו את "חורף בא" מאת גאלוואי. עשינו התעמלות לחיזוק השרירים בעזרת הבקבוקונים, ו ... יצאנו לטיול מיחזור שמח!

יצירה: הילדים סיימנו לקשט את בגדי החורף, והתחילו בגזירה. בשבוע הבא יושלמו אנשי החורף.

מפגש צהרים: ספור תורה: התחלתי לספר לילדים את ספור גן העדן והפיתוי.

הורי קבלת שבת מחר יהיו דור ו הוד !!

מחר נחגוג מסיבת יום הולדת ל הוד (4)

מזל טוב לחמוד ולמשפחה!

לא לשכוח לרשום לי במייל את כתובות הסבים שמקבלים מאיתנו את ההפתעה בדואר לקראת יום המשפחה – וכן את כתובתכם הפרטית!!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה