יום ראשון, 6 במאי 2012

שבוע #29 - שנת לימודים תשע"ב

הורים יקרים,
יום א  מפגשון: שגרת בוקר, במהלכה התוודענו ללוח התוכן שהשתנה, ומכיל את נושא ל"ג בעומר!
שוחחנו על החג, על המדורה ועל האש, וגילינו את שמה של עומר במילים ל"ג בעומר!
מאוד מאוד שמחתי לקבל שפע של תיאורי טיולי החג והשבת, להלן:
שקד טיילה בפסח בנחל פרוד ליד צפת ,
וביום העצמאות עשתה פיקניק!
יואב יגב  טייל בפארק 4 העונות, ורכב לבדו על האופניים!
עומר חגגה את יום הולדתה גם בקרב בני המשפחה וגם עם חבריה מהגן, ונהנתה מאוד! בשבת פגשה את בנות הדוד בים התיכון, בחוף הצוק!
יהונתן נשאר לישון עם נעמה אצל סבא וסבתא ברעננה! כל הכבוד! הוא גם סיפר על חוויותיו הרבות ממסיבת יום הולדתה של עומר! לסיום הכריז כי הכי נהנה בזיקוקים ביום העצמאות ומההופעה של ברי סחרוף ...
ניר זלוטניק נסע לאלפי מנשה, שם ראה תערוכה מקסימה של כלי הרכב הצבאיים של צה"ל, וחזר עם חוויות רבות.
רומי טיילה עם משפחתה במושב עמיקם, שם ביתה ביום כיף שעשו למושבים שבסביבה עם מגלשות מים וג'ימבורי.
יובל בילה את השבת במסיבות ימי הולדת! ראשית במסיבת יום הולדת של בן משפחה, ולאחר מכן – במסיבת יום הולדתה של עומר! איזה יופי!!
מפגש הבוקר: הילדים נכנסו למפגש בקפיצות פיסוק וסגירה, ומייד התחלתי בסיפור מרתק שנקרא
"האגדה על החיה המסתורית". כבר למשמע השם הושלך הס מוחלט, והילדים האזינו במתיחות!
זהו ספור, שמספר על משפחת קדמוני, שגילתה יום אחד "חיה" משונה ליד הכניסה למערה שם חיה. אותה "חיה", עליה היה ספור שלם, התגלתה בסוף כ- אש!
לאחר הספור שוחחנו מעט על תכונות האש, על תפקידי המדורה בעבר (תאורה והעברת הודעות),
ואז בדקנו את צבעי האש: על גבי לוח התוכן ראו הילדים שהשתמשתי בצבעים: אדום, כתום וצהוב. אולם כשהדלקתי נר נראו הצבעים כחול וצהוב חיוור בלבד. שוחחנו על כך שהלבן הוא הבסיס של כל הצבעים, ובנר קטן אי אפשר לראות את כל הצבעים, אולם במדורה גדולה יוצאים המון צבעים החוצה.
הילדים אמרו שבקשת שיש בשמים רואים הכי הרבה צבעים! לאחר מכן בדקנו מה קורה לאש כששופכים עליה מים, חול ונושפים עליה. את עניין הנשיפה הילדים ידעו מייד מקבלת השבת, אז אנו מכבים תמיד את נרות השבת בנשיפה.
היה מעניין לראות את הנר נאבק במעט המים ששפכתי עליו, ואת הלהבה מנסה להתחמק מהכיבוי, אבל לבסוף נכנעת לכוח המים. ניסינו שוב – ואותו הדבר קרה.
לעומת המים – החול כיבה מייד את האש.
לאחר מכן שלחתי ילד להביא אבן מהחצר, ובדקנו אם הלהבה יכולה לשרוף את האבן. ראינו שהאבן רק משחירה והרגשנו שהיא נעשית חמה מאוד למגע יד. אבל כמובן – האבן לא נשרפה.
בעקבות הממצאים המעניינים שגילינו ביחד, שוחחנו על כך שחשוב מאוד להדליק מדורה על חול ולא על מצע דליק (כגון: דשא), ולהקיף את המדורה באבנים גדולות. כמובן חשוב לשים מים וחול בהישג יד לכיבוי מהיר ונוח של המדורה בתום החגיגות.
חשבנו ביחד מה בכלל עושים במדורה? סתם יושבים ומסתכלים עליה? ? ... מה פתאום! הילדים הציעו משחקים, ריקודים, שירים, אוכל (אין ספק שכולם חשבו שבמדורה חייבים לאכול!).
לאחר מכן סיפרתי להם את ספור בר כוכבא והאריה, כששקד משמשת בתפקיד בר כוכבא בהצלחה רבה!
שרנו כמובן את השיר "איש היה בישראל", והצגנו אותו. אין ספק שהשיר הפך ללהיט ממש מייד!
בסוף המפגש שרנו שיר עליז בשם "ל"ג בעומר חוץ וקשת יש", ותרגלנו בעזרתו את חגורת הכתפיים להנאת כולם לצלילי השיר הקצבי והנעים לאוזן!
יצירה: הכנו מדורה: הילדים קיבלו בריסטול שחור כמו הלילה, ומרחו בתחתיתו דבק, עליו פזרו חול. מעליו ציירו בצבע פנדה חום את קרשי המדורה, והדביקו מעל הקרשים גזרי ניילון בצבעי האש, ששימשו בתפקיד הלהבות! לסיום התנסו בציור בגירים, וציירו בשמים ירח וכוכבים. להנאתכם בכניסה לגן!!
מפגש צהרים: מאחר ושוחחנו על כך שמסביב למדורה רוקדים, כבר הכרנו שיר אחד שניתן לרקוד אותו (ויצא כל כך יפה!!): "כאן נולדתי" בשירתם של אורנה ומשה דץ.

יום ב  מפגשון: שגרת בוקר + חוג מוסיקה.
מפגש הבוקר: הילדים נכנסו למפגש באופן מגוון מעט: בחרנו להכנס בקפיצות צפרדע, אבל כדי להגביר את העניין – הוספתי חישוקים גדולים, והיה עליהם לקפוץ מחישוק לחישוק – כמו צפרדעים ... השמחה היתה רבה!
התחלנו מייד עם מפת המדינה: בירכנו את חלקיה השונים, נזכרנו איזה מקום נמצא היכן, ושוחחנו מעט על כל מקום ומקום לפי עניין הילדים ורלוונטיות לאותו הרגע.
לאחר מכן התחלנו עם שירים וריקודים ברוח ל"ג בעומר:
"איש היה בישראל בר כוכבא שמו", "לג בעומר חץ וקשת יש", והמשכנו עם שני ריקודים חדשים: לימדתי את הילדים לרקוד את "ריקוד הציפורים", והכרתי לילדים את היצירה היפה :
"הריקוד ההונגרי החמישי" מאת יוהן ברהמס. לצלילי היצירה רקדנו במעגל, כשאנו חשים את המוסיקה, ומגיבים לה.
יצירה: המשכנו להכין את המדורה.
מפגש צהרים: השמעתי לילדים את המנגינה החביבה "צדיק כתמר", וניסינו לרקוד את ריקוד העם הוותיק הזה, וסיימנו עם "כאן נולדתי".

יום ג מפגשון: שגרת בוקר מלאה ונהדרת! כבר בבוקר ראינו כי השמים מתקדרים באופן המזכיר מעט את החורף, וכמעט ולא הופתענו, כשלבסוף התחיל גם לרדת גשם ... זה שימח אותנו מאוד, עד שלפתע הבנו, שאי אפשר לצאת לשחק בחצר ... L גם על טיול המיחזור שתכננו – ויתרנו, אבל נחדש אותו ביום חמישי!
יואב יוגב הצליח להסב אליו את תשומת לב הילדים עם סיפורו על ההצגה בה צפה אתמול אודות ראש הממשלה הראשון, מר דוד בן גוריון. הוא ספר על הילד דוד בן גוריון, שפגש את הסבא דוד בן גוריון, ועל עזרתו של הקטן לגדול להחליט על הקמת המדינה היהודית. פשוט מקסים!
מפגש הבוקר: הילדים נכנסו למפגש בתוך מסלול מיכשולים מורכב במיוחד, שהכיל גם קביים וגם סקוטר (למי שאינו יודע מה זה, מדובר במין גלגשת קטנה, עליה שוכבים הילדים, ועליהם להסיע עצמם בעזרת הידיים.
מ-ע-ו-ל-ה לחיזוק חגורת הכתפיים!!) אפילו שקיות קוסקוס היו חלק מהמסלול ...(=משקולות ...).
הילדים הציגו שירים, והיה עליהם כמובן לזהותם על פי הצליל הראשון שלהם (והם כמובן זיהו ...):
"שיהיה לנו טוב", "איש היה בישראל". הצגנו את "הריקוד ההונגרי" מאת ברהמס כמה פעמים, ונשארנו לשחק בגן.
יצירה: סיימנו להכין את יצירת המדורות, והתחלנו לעבוד על דף עבודה המתרגל את האות השלישית, האות ג.
מפגש צהרים: היינו עם המון מרץ, ולכן הקדשנו את המפגש לריקודים: התחלנו עם "ריקוד" מאת בטהובן, והילדים שמחו להרכיב את סמל המגן דוד, המשכנו עם שיר חדש שהילדים הציגו כל כך יפה, ומיהרו ללמוד:
"באלה הידיים", בשירתו של יהורם גאון. סיימנו בגאון עם "כאן נולדתי".

יום ד–   יום חופשי
יום ה –  מפגשון: שגרת בוקר + ספריה.
מפגש הבוקר: היום נכנסו הילדים וישבו לפי הזוגות שקבענו עוד מימי מסיבת חנוכה, זוגות שמשמשים אותנו עד היום בריקודים שונים. הצגנו לראווה את החץ והקשת היפים שהביא אייל, ואפילו ניסינו להתנסות בהם, וראינו עד כמה קשה המשימה!
לאחר מכן שרנו "בר כוכבא", "לג בעומר חץ וקשת יש", רקדנו את "הריקוד ההונגרי החמישי" מאת ברהמס, את "כאן נולדתי" וקינחנו ב"באלה הידיים".
יצירה: סיימנו להכין את דף העבודה המתרגל את האות ג.
מפגש צהרים: ספור תורה: ספור הולדתם של עשיו ויעקב.

הורי השבת מחר יהיו דור ואייל!

מזל טוב לשירה, שתחגוג ביום שישי יום הולדת 4!

בשבוע הבא מדליקים מדורה ביחד בגן
ביום רביעי ה- 9/5 בשעה 18:00 בערב!
ביום חמישיחופשת ל"ג בעומר!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה