יום שני, 28 במאי 2012

שבוע #31 - שנת לימודים תשע"ב

הורים יקרים,
יום א –  מפגשון: יום ירושלים שמח! שגרת בוקר נהדרת וחגיגית כיאה ליום זה! שוב נזכרנו מדוע חוגגים יום זה, הילדים ידעו לספר ממש יפה הכל. אני גאה בהם!
הילדים סיפרו מחוויות השבת, והיה נהדר לשמוע שחלקם היו אפילו בעיר בירתנו:
יהונתן נסע כבר ביום שישי עם נעמה לירושלים, וביקרו בגן החיות התנ"כי! מומלץ מאוד אפילו מבחינתי!!
בשבת קמה משפחת שרון ונסעה לים המלח (!!). כל הכבוד! איזה כיף!
ניר ז. נסע גם הוא לעיר הקודש, וסיפר בהתרגשות על טיול בחומות שבעיר העתיקה.
עידו ג. הביא שקית מלאה בצדפים ישר מחוף הים התיכון שבהרצליה! כמה שהילדים שמחו בצדפים!
שקד היתה גם היא בחוף הים בהרצליה, וגם היא הוסיפה לתערוכת הצדפים שהתחיל עידו – בצדפים משלה!
שני נסעה בשבוע שעבר עם משפחתה לצפון, ובעיקר שמחה לספר על הבילוי במוזיאון המרציפן שבכפר תבור! באמת יופי של מקום! ההתרגשות האמיתית היתה לספר מבחינתה על השחיה בכנרת שלנו!!
ירדן לא הלכה רחוק, אלא ממש חצתה את הכביש שליד ביתה, ונהנתה מאוד מבילוי בקרקס אמריקנו שחונה ממש בעירנו! אכן חוויה נהדרת לכל המשפחה!!
יובל חגג את יום הולדתו בקרב בני משפחתו בשבת האחרונה, וסיפר רבות על משחקי המים שהיו עיקר המסיבה!! מיקה ריגשה את כולנו, כששיתפה אותנו בחוויה שקשורה למעשה באחיה הגדול, שהשתתף ביום שבת האחרון בתחרות רכיבה על סוסים! עכשיו אנו מחכים לראות את התמונות ואת המדליה!!
מפגש הבוקר: הילדים נכנסו למפגש בתוך מסלול מכשולים מורכב, ושמחו מאוד לציין בפני בסוף המסלול שהוא היה קל מאוד ... אני חושבת שהם פשוט מתבגרים ומתחזקים מאוד!! כל הכבוד!
מייד התחלנו עם חגיגות יום ירושלים, ו"נסענו" לעיר הבירה כשחישוקים קטנים משמשים אותנו כהגאים בעזרת השיר המקסים "הי הו עולים לירושלים". לאחר ש"הגענו" לכותל – יצאנו במחולות "ליד הכותל":
"הורה חדרה" (פשוט להיט מיידי שתפס בגן!), "באלה הידיים", "זה התחיל משני הורים".
שוחחנו עוד קצת אודות היום והעיר החשובה ביותר במדינה- ויצאנו לחצר!
יצירה: היום התחלנו לעבוד על דף עבודה המכיר לילדים את האות "ו" ומתרגל אותה.
מפגש צהרים: התחלנו בהופעה של "הברווזיים", טיפלנו בחלזונות, וסיימנו במשחק נהדר ואורייני עם אותיות המילה "ירושלים". באמת שניסיתי לבלבל את הילדים, אבל הם כבר למדו את הטריק של הרכבת האותיות בצורה הנכונה = ההאזנה לצלילי האותיות ... אין עליהם!!

יום ב –  מפגשון: שגרת בוקר במהלכה הצגנו ביחד את הנושא החדש, הוא חג השבועות!
רומי הספיקה לספר על ההצגה בה היתה עם הוריה בשבת: "הכבש השישה עשר"!
קצת לפני 9 הגיעה איריס המורה למוסיקה לקיים לילדים חוג מוסיקה.
מפגש הבוקר: הילדים נכנסו למפגש בתוך מסלול החישוקים הבא: ראשית קפצו בתוך זוגות של חישוקים בשתי רגליים (רגל בתוך כל חישוק), לאחר מכן הקישו על גבי הדרבוקה שחיכתה להם בסוף המסלול הקצר, קפצו מעל כסא ועברו לקפוץ בתוך חישוקים בודדים גדולים יותר.
התחלנו עם פעילויות של שירי וריקודי בוקר מוכרים, ואז עברנו לשוחח על חג השבועות שמגיע ממש בתוך כמה ימים: שוחחנו על בני ישראל שיצאו ממצרים וחגגו את כניסתם לארץ כנען, על השפע שראו בארץ: ארץ זבת חלב ודבש ו- 7 מינים. שוחחנו רבות על שבעת המינים, ועמדנו על שימושי כל מין ומין.
בדקנו מה ניתן להכין מחלב, והילדים היו יצירתיים מאוד בתחום זה.
מחר נספר את ספור החג, הלא הוא ספור מגילת רות וכן את ספור הר סיני ולוחות הברית.
יצירה: היום סיימו הילדים לעבוד בדף העבודה המתרגל את האות "ו".
מפגש צהרים: התחלנו עם ריקוד המתאים לחג השבועות, ריקוד שהילדים קלטו ממש מייד, ורקדו כל כך יפה!! מדובר בשיר "מלאו אסמינו בר".
לסיום המפגש קראתי לילדים ספור מקסים אודות הפרה שעל גבי עטיפת "שוקולד הפרה":
"הפרה באדום" מאת סם עדות   .

יום גמפגשון: חודש סיון טוב לכולכם! ציינו היום את ראש חודש סיון, ובירכנו ביחד בברכת "חודש טוב". שגרת הבוקר הרגילה היתה נהדרת!
מפגש הבוקר: הילדים נכנסו למפגש בקפיצות סגירה ופיסוק, בהליכה על גבי הקביים סביב השטיח, ולסיום הרמת "משקולת" (=גיגית קטנה עם כמה תפוחי אדמה...). השרירים מתחזקים, זה בטוח!
המשכנו בריקודים ובניגונים לקראת חג השבועות, עליו שוחחנו שוב, וגם שרנו את ההמנון, כמתבקש.
רקדנו את "מלאו אסמינו בר", וניגנו בכלי נגינה שונים את "ארץ זבת חלב ודבש", כאשר כל ילד מתנסה בכלי נגינה שונה בכל פעם. כמובן ניצלתי את ההזדמנות לתרגל נגינת תזמורת נכונה: לדעת לעצור ולנגן לפי הדרישה, שמירה על מקצבים וקצב וכו'.
יצירה: היום הכינו הילדים יצירה יפה, שהם אוהבים להכין: התאמת תמונות לצליליות המתאימות שלהן בנושא חג השבועות. העבודות יתוייקו בקלסרים.
מפגש צהרים: ריקודים ... ריקודים ... : "מטייל אני לבד", "סובבו", "הורה חדרה", והכל עם המון שמחה ושיתוף פעולה יוצא מן הכלל מצד הילדים. היה ממש מהנה ושמח!

יום ד–   יום חופשי

יום ה –  מפגשון: בוקר חגיגי ושמח התחיל בגננו!! כבר מרגע הכניסה לגן הרגשתי את החג שנכנס והביא משב רענן ומהנה וחגיגי במיוחד, כאשר כולם לבשו לבן ועטרו את ראשם בזרים יפים. והסלסלאות של הילדים היו פשוט לתפארת מדינת ישראל!! חגיגיים, שמחים, כל אחד מיוחד בדרך שלו. אני ממש התמוגגתי ביחד עם כל ילד!!
השגרה היתה פחות או יותר רגילה: ספריה ושאר עניינים, ולאחרי הכל יצאנו החוצה לדרך בשיירה יפה וצוהלת בשירי החג – לצילומים חגיגיים עם הטנא!! עוד תראו את התמונות.
הילדים נכנסו לגן לאחר הטקס בחוץ לארוחת בוקר חגיגית שכללה את תוכן הטנא ו...פיצות!!
מפגש הבוקר: לאחר הארוחה נכנסנו למפגש, ולאחר ריקוד הפולקה ששבר שיא חדש ומדהים (29 ילדים בפולקה אחת!!), חילקתי לילדים מדבקות בנושא שבועות, ועשינו עבודה משותפת אותה תוכלו לראות בקלסרים. לאחר מכן יצאנו לחצר.
מפגש צהרים: כדי לעורר מחדש את התאבון לאחר הארוחה הדשנה בבוקר, נכנסו הילדים ישר למפגש צהרים, בו סיפרתי להם את המשך סיפורם של רחל ויעקב (בשבוע הבא נראה מה קרה לאחר חתונתם), ובסביבות רבע לאחת ישבנו לאכול. יום שמח וחגיגי מכל הבחינות!!

הורי השבת ביום שישי יהיו ירדן ויואב ב.!

לא לשכוח – ביום ראשון חופשת שבועות!!

נפגשים שוב ביום שני, ה- 28/5,
ומתחילים בנושא המוסיקה,
אותו חווינו קלות בלבד לפני שבועות רבים,
ונחזור אליו בגדול למשך שבועיים!