יום שני, 4 בינואר 2010

שבוע #16 - שנת לימודים תש"ע

הורים יקרים,


יום א מפגשון: היה מדהים לראות ילדים רבים נכנסים הבוקר לגן, ושמים לב ממש מייד לשינוי שערכתי בלוח השמות! ואכן שיניתי את לוח השמות, וסידרתי את שמות הילדים מתחת לאותיות האחרונות בשמם!!

חלק שמו לב והבינו את השינוי, ואחרים פשוט ניסו שוב ושוב לסדר את הלוח כמו שהם רגילים, אלא שהפעם לא היו כל האותיות אליהם התרגלו...

אז כמובן התחלנו בזה, ולאחר שהסברתי את השינוי, בדקנו בשמות הילדים מהן האותיות האחרונות, וגם ערכנו תרגול, והילדים לקחו את שמם והדביקו אותו מחדש כשהם שמים לב לאות האחרונה בשמם.

מאחר ושוחחנו רבות על כך בתקופה האחרונה, המעבר לא היה קשה. אולי קצת מבלבל בהתחלה, אבל כל הילדים לקחו את החוויה ברוח מחוייכת, ועזרו האחד לשני, ועד לשעת מפגש הבוקר כולם כבר הבינו את השינוי.

משם המשכנו בשגרת הבוקר הנעימה שלנו ביחד עם ילדי הצהרון שהצטרפו בשל החג.

שוהם סיפר לנו מחוויות השבת שלו, שכללו סוף שבוע בבית ספר שדה אלון תבור, וביקור ביער קשת.

מפגש הבוקר: סוף סוף שמחו הילדים לראות את החישוקים, שסימלו את הכניסה האהובה והמוכרת למפגשים: הילדים נכנסו למפגש בקפיצות בתוך החישוקים, והיום היה עליהם לשים לב לא רק לצבעי החולצות אלא גם לאות האחרונה בשמם.

המשכנו בשירי חנוכה וגם בריקודים, וקינחו בהופעה נהדרת על פי השיר "חנה זלדה"!!

זמן חצר ויצירה: בזמן החצר הזמנתי כמה ילדים להמשיך ולעבוד איתי בדפי העבודה בהם נדרשת מיומנות הגזירה וההדבקה. הכנו חנוכיה.

מפגש הצהרים: המפגש התחיל במשחק האורייני עם המילה "חנוכה", והסתיים בקריאת ספור מקסים שהביאה שחר: "בכיסים של גילי" מאת איריס ארגמן .



יום ב מפגשון: בוקר יפה התחיל שוב עם נר רביעי של חנוכה, בשגרת הבוקר הנעימה שלנו.

מפגש הבוקר: הילדים נכנסו למפגש בקפיצות על רגל אחת, לקחו את שמותיהם, ולאחר שהזכרתי לכולם כי הלוח מסודר לפי האות האחרונה בשמותיהם, התחלנו בשיר צבעי החולצות, ולפיו החזירו הילדים את השמות ללוח.

בהמשך תכננתי מפגש שלם ברוח חג החנוכה, אולם הילדים החליטו אחרת!

הם רצו חידונים, ולכן התחלתי לחוד להם חידות, ומאחר והם לא הסכימו להפסיק, זה נמשך ממש עד סוף המפגש!

החידות היו מהסוגים הבאים:

1. באיזו אות מתחילה מילה מסויימת שכתובה על קירות הגן? (היו צריכים לחפש, לזהות ולומר)

2. מהו הצליל הפותח = הראשון במילים שונות?

3. אילו מילים מתחילות באותיות שונות?

4. השמעתי לילדים צלילים שונים, והם היו צריכים לזהות את הצליל ולהתאים את הצליל לאות השייכת לו.


זה היה פשוט מדהים לראות עד כמה הילדים נהנו מהמשחק ורצו להמשיך עוד ועוד...

זמן חצר ויצירה: שיחקנו בגן בשל מזג האויר הסגריר, וסיימתי לעבוד עם ילדים נוספים בדפי העבודה שתרגלו גזירה, התאמת כמות למספר ויצירת חנוכייה.

מפגש הצהרים: התחלנו בהצגה של "גברת קרש ומר מערוך" כשהילדים חולקים האחד עם השני את הדמויות שלהם, וסיימנו בריקוד "מטייל אני לבד", שהיה מבדר וכייפי מאוד!



יום ג חופשת חג חנוכה


יום ד חופשת חג חנוכה


יום ה אני בנופש ... נפגש ביום א!



הורי השבת השבוע יהיו: אלה (לא סופי) ועומר.



הנושא הבא, שילווה אותנו בשבועיים הבאים יהיה: חיים נחמן ביאליק.


בשבוע הבא נתחיל גם עם סיפורי תורה – הכרת ספר בראשית וסיפורי אבות.

סיפורי התורה יתקיימו בימי חמישי במפגש הצהרים.




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה