יום רביעי, 27 בינואר 2010

שבוע #20 - שנת לימודים תש"ע

הורים יקרים,

יום א מפגשון: שגרת בוקר + חוויות משבת:

שוהם סיפר לנו על טיול לרמת הנדיב (מייד בדקנו במפה היכן נמצא המקום).

איתי הביא אטלס, מה שגרם התרגשות גדולה אצלי, וביחד ראינו את גודלן של סוריה ולבנון, ובהמשך ראינו גם את מצרים וירדן ביחס לישראל. טוב מראה עיניים ממשמע אוזניים!

גאיה בילתה בשבת בגבעת הרקפות ליד לטרון, והביאה תמונות יפיפיות מלאות בפרחים!

ליבי בילתה בשמורת חוף השרון, שם אספה שקית מלאה בקונכיות ריקות של חלזונות, וגם הביאה תמונה עם צב שמצאו בדרך, וכן קוץ של דורבן!

אלה היתה בספארי, והביאה שפע תמונות המתעדות חלק מהחיות שפגשה שם – להנאת כולנו.

כל התמונות היו בתערוכה להנאת כולנו בצירוף כל ההפתעות שהביאו הילדים מטיולי השבת!

מפגש הבוקר: הילדים נכנסו למפגש בקפיצות בתוך חישוקים, אלא שהפעם הכנתי הרבה יותר חישוקים מבדרך כלל! הילדים נענו בשמחה לאתגר, והשמחה רבה! הם כל כך נהנו מהעניין, שלאחר שכולם הגיעו לשבת במפגש, הזמנתי ילדים שונים לקפוץ בצורות מעניינות בתוך החישוקים, וגם ערכנו תחרות בין שני ילדים בכל פעם בקפיצה בתוך החישוקים, כשהמנצח קיבל מדבקה, והמפסיד קיבל נשיקה ומדבקת ניחומים ...

המשכנו עם שירי חורף קופצניים שתרגלו מבלי שנשים לב את המוטוריקה הגסה ואת ההתנהלות של הילדים במרחב (שיפור אדיר אצל כולם!), וכמובן הצגנו הצגות חורפיות כאשר הילדים מחליפים תפקידים בינם לבין עצמם.

זמן חצר ויצירה: הכנו תמונת חורף: הילדים ציירו שמים שחורים בצבע פנדה, הדביקו עננים מצמר גפן, וגזרו פיסות נייר צבעוניות לגשם. בין לבין ציירו ברק (כל אחד הפגין יכולת מרשימה משלו), וסיימו בהדבקת חול בתחתית היצירה ליצירת האדמה. יצא פשוט מקסים!

במקביל עבדתי בקבוצות עם הילדים בהדבקת מדבקות בנושא החורף על גבי דף שמוספר במספרים 1-6. המטרה היתה זיהוי ספרות, כאשר הילדים הדביקו מדבקות על גבי המספרים שביקשתי מהם להדביק עליהם.

עזרה הדדית האחד לשני התקבלה בברכה!

מפגש הצהרים: התחלנו עם ספר שהביא טל: "עכבר העיר ועכבר הכפר" בגרסתו העברית של אפרים סידון, והמשכנו במשחק הספור ברצף.


יום ב מפגשון: שגרת בוקר במהלכה עדכנו את לוח השנה העברי, החזאית התורנית שלנו להיום בדקה בעזרת 3 עוזרים את מצב מזג האויר וכמובן בחרנו תורני בוקר לאחר ספירה אחורנית מ- 20.

שוחחתי איתם על כך שהחל משבוע זה אתחיל לקחת יום חופשי בימי רביעי, וגם סימנו זאת בצורה מיוחדת בלוח תורני הבוקר למען ההבנה הויזואלית.

כמו כן הוזמנו ילדים לבדוק בלוח השמות מי נמצא ומי חסר, וחישבנו ביחד (בעזרת האצבעות כרגיל) כמה ילדים בגן. ובכל פעם שהגיע אחד החסרים – חישבנו מחדש.

מפגש הבוקר: לאחר חוג המוסיקה עם איריס הזמנתי כמה ילדים לעדכן בלוח ימות השבוע את "היום יום", "מחר יום", ו"אתמול יום", וגם שלחנו את החזאית לבדוק שוב את מצב מזג האויר ולעדכן את לוח מזג האויר בהתאם. מאחר ושמנו לב כי החורף "שכח" מעט את תפקידיו בימים האחרונים, החלטנו "להזכיר" לו אותם.

קודם שוחחנו שוב על חשיבות הגשם והחורף בכלל: תפקידו בכנרת ובים המלח, חשיבותו של הר החרמון בהזרמת הגשמים לכנרת ולים המלח.

הילדים ענו תשובות יפות וחכמות מאוד... מידי יום אני טוענת בפניהם שעם תשובות חכמות כשלהם הם בכלל צריכים להיות בכיתה א בבית ספר "תל"י" ... (אין ספק שהם אוהבים לשמוע את זה מאוד...).

יהב הביאה היום מקל גשם, ושמחה מאוד להשתמש בו כדי להזכיר לחורף את צליל הגשם ...

כמובן שלאחר הדיבורים עברנו למעשים, ושרנו שירי חורף אותם גם הצגנו כמיטב המסורת ... הילדים פעלו המון במרחב, תרגלו מוטוריקה גסה ללא לאות, ובכלל המפגש היה פעיל יותר מתמיד (ולכן שמח מאוד).

סיימנו בקריאת ספור קצר בשם: "מעשה בענן קטן" מאת צביה וילנסקי.

זמן חצר ויצירה: המשכנו וסיימנו עם יצירת תמונת החורף!

מפגש הצהרים: לאחר ארוחת הצהרים נהנו הילדים מעוגיות "פתי בר" שהביא הראל כדי לפנק את חבריו. את המפגש התחלנו עם שיר הברווזיים, ומאחר וילדים רבים הביאו ברווזים, והמקום לידי התחיל להיות צפוף, החלטנו שהחל ממחר נחלק את מקומות הישיבה של הילדים במפגש ל- 2: קבוצה אחת מצד אחד של אלה שהביאו ברווזיים, יציגו את הצגתם לאלה שישבו ממש מולם (ללא הברווזיים). אין ספק שאלה שלא הביאו ברווזיים אינם טומנים ידם בצלחת, וממהרים להשתמש בשרווליהם כדי להכין ברווזיים מאולתרים משלהם ונהנים מאוד ביחד!

המשכנו עם המשחק של הספור ברצף, וסיימנו לבקשתו של דן בספור שהביאה יהב: "האריה שאהב תות"

מאת תרצה אתר. נדמה לי שיותר מכל נהנו הילדים מכך שהם ידעו לדקלם את הספור בעל פה במקביל לקריאתי אותו...


יום ג מפגשון: שגרת בוקר.

מפגש הבוקר: הילדים נכנסו למפגש בקפיצה על רגל אחת, ולאחר שכולם התמקמו במקומותיהם, החלטתי להזמין זוגות זוגות של ילדים לקפוץ על רגל אחת מסביב לשטיח, כדי לדרבן את אלה שעדיין מתקשים ולתגמל בפומביות (כמה שהם אוהבים את זה!!) את אלה ש"מתאמנים לאולימפיאדה" ... היה נפלא!

המשכנו בדיקלום עם ענן הגשם ו- 6 הטיפות ולאחר מכן חדתי להם חידות בחרוזים בנושא החורף.

בדיוק כשרצינו להתחיל לשיר – כל הילדים ביחד עם הצוות חגגו לי יום הולדת – לשמחתי הגדולה.

מזמן לא שמעתי את הילדים שרים כל כך חזק ויפה כמו שהם שרו לי היום! קיבלתי המון ציורים מלווים בברכות מקסימות ומתוקות שטל דירבנה אותם להכין בבוקר, והתרגשתי מכל ציור וציור. אני שומרת על הכל!!

לאחר החגיגה שרנו שירי חורף, ויצאנו לחצר.

מפגש הצהרים: התחלנו עם הברווזיים, והיה מקסים לראות איך ילדים חולקים את הברווזיים שלהם עם אחרים שלא הביאו, ואלה שעדיין נשארו ללא ברווזיים – פשוט השתמשו בשרוולים כדי להנות בצוותא!

המשכנו עם המשחק של הסיפור ברצף.

יום ד יום חופשי

יום ה מפגשון: כמה שהתגעגעתי לילדים!!!!! שמחתי לשמוע מהם על החוויות המהנות מאתמול עם אילנה, וכמובן קיימנו שגרת בוקר נעימה שאליה התווספה הספריה.

מפגש הבוקר: את מפגש הבוקר החלטתי להתחיל מהיום בצורה מעט שונה: מאחר וחשובה לי מאוד הפעילות המוטורית לתרגול הגופני של הילדים, החלטתי לאתגר אותם מעט, מאחר וכבר התנסו בצורות שונות של פעילויות.

היום הכנתי להם ... מסלול מכשולים! התחלנו בהליכה על שורה של קוביות מלבניות צרות (בהקפדה על הליכה של רגל עוקבת אחרי רגל), המשכנו בקפיצה מעל 3 קוביות קטנות (והשתדלנו להקפיד על קפיצה ברגליים סגורות) שהיו מרוחקות מעט האחת מן השנייה, המשכנו לקפיצה מעל הכיסא שלי, וממנו לקפיצה ממרומי 3 קוביות רחבות שעמדו האחת על השנייה. הילדים סיימנו בהרמת 3 כסאות ביחד על גבי 3 כסאות אחרים ובהורדתם חזרה (כאשר המטרה כאן היא אימוץ השרירים וחיזוקם).

כל המסלול הסתיים בקריאות הידד מכולנו!

המטרה היא כמובן התרגול הגופני, התנסות בדברים שונים מעט ואתגור הגוף, וגם הפעלה של מה שנקרא "התחושה העמוקה". ישנם ילדים הזקוקים לפעילות אינטנסיבית יותר כדי לחוש את גבולות גופם ולקבל את התוצאות לתרגול הגופני שלהם, מה שכמובן עוזר להם מאוד במסלול המכשולים, ומה שעוזר לילדים מסויימים רק תורם לאחרים!

אין ספק שהילדים נהנו מכך מאוד, וכבר וידאו שגם בשבוע הבא נעשה מסלול דומה!

אני מתכננת להמשיך במסלול הזה במהלך השבוע הבא כולו, ובהמשך לפרק אותו לחלקים קטנים יותר כדי לתת תרגול ממוקד על כל חלק במסלול. עד אז הילדים יהיו כבר אלופים בהתנהלות בו.

המשכנו בשיר בוקר של ימות השבוע, בכמה שירי חורף בליווי המטריה, וסיימנו בקריאת שני ספרים, אותם הבטחתי לילדים כבר ביום שלישי:

"דוד וגוליית" בהוצאת יבנה תל אביב, אותו הביא טל, ו"ברוגז שולם לעולם" מאת יקי דסה אותו הביאה אלה.

מפגש הצהרים: ספור תורה: המשכנו עם ספור גן העדן, וסיפרתי לילדים על פיתויו של הנחש את חווה ועל העונש שקיבלו כל השלושה על הפרת דבר האלוהים: הנחש, האדם וחווה.



הורי השבת השבוע יהיו:שחר ותום.



מחר, יום שישי, נחגוג בגן מסיבת יום הולדת 3 לליאן החמודה שלנו!

מזל טוב לחמודה ולכל המשפחה!!






הודעות:


א) ביום שישי הבא נצא כולנו ל"טל -טלה" במסגרת נושא ט"ו בשבט והפרדס. פרטים במייל שאילנה שלחה.


ב) לצורך הכנת הפתעה אנו מבקשות מכולכם להביא את התמונות הבאות

(אפשר הדפסות ואפשר תמונות ממש – אבל לא יותר מגודל 10 × 15 בבקשה!!):

1) תמונה אחת של זוג ההורים ביחד

2) תמונות נפרדות – אחת של אמא ואחת של אבא

3) תמונה של זוג סבא וסבתא מכל צד (אנא רישמו הוריהם של מי הם)

4) תמונה של הילד או הילדה

** כל הורה מביא את התמונות בתוך מעטפה, עליה רשום שם הילד/ה **


ג) ב- 29/1 נערוך בגן ארוחת בוקר חגיגית לכבוד טו בשבט שיחול בשבת ה- 30/1.

אנא שילחו את הילדים ביום זה לבושים בחולצות לבנות ועם מעט פירות מיובשים ו/או טריים שהם אוהבים.

במידה ושולחים פירות טריים: יש לשטוף אותם ולקלוף אותם עבור הילדים מראש!


ד) אנא רישמו ביומנים:

ביום שישי, ה- 12/2, אנו מזמינים סבא או סבתא של כל ילד (אנא בקשו לבחור אחד מבין השניים היקרים,

בשל חוסר מקום בגן ולמען נוחיות הילדים) לקבלת שבת לכבוד יום המשפחה!

קבלת השבת תתחיל בשעה 11:15 ונשמח מאוד לארח את האורחים המיוחדים שלנו!

הפעם ההורים אינם מוזמנים ... אבל לא לדאוג, שכן אירוע נפרד מתקיים עבור ההורים ביום א ה- 14/2!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה