יום חמישי, 22 באפריל 2010

שבוע #32 - שנת לימודים תש"ע

הורים יקרים,

יום א מפגשון: התחלנו שבוע חדש ויפה עם השיר המקסים בביצועה של עדנה לב לכבוד יום העצמאות:

"הדגל שלי הוא כחול ולבן". נפנפנו בכובעים ובחולצות עם הדגלים שעליהן כדי להנות ביחד עם השיר, ודימיינו שאנו מנופפים בדגלים באמת.

האזנו לשיר שוב ושוב במהלך היום.

המשכנו עם שגרת בוקר נעימה ומוכרת, ושמחנו לראות את אלה מגיעה לגן עם עוגת דגל מהממת תוצרת אמה אביגיל, וכן את הראל עם צלחת מקושטת בדגלים ובמגן דוד מלאה בכדורי שוקולד!

איזה כיף!

כל הילדים הגיעו לבושים בחולצת גן יובל וחבושים בכובעים – ונרגשים מאוד!

שוהם סיפר לנו על טיול השבת שלו בנחל הגעתון בגליל.

מפגש הבוקר: הילדים ישבו על פי הזוגות מההופעה לשיר "נולדתי לשלום", והתחלנו בריקודים ובשירים:

ורה", "כאן נולדתי", "אני נולדתי לשלום" ו"ריקוד" מאת בטהובן, שבמהלכו הרכיבו הילדים את סמל המגן דוד.

תוך כדי הריקודים שוחחנו ברצינות על יום הזיכרון לחללי צה"ל אשר יתחיל הערב ויסתיים מחר בערב, אז יתחילו חגיגות יום העצמאות ה- 62 למדינתו.

שוחחנו על הצפירה הכפולה שצריכה להישמע, על שירת המנון "התקווה", שאותו גם שרנו, וסיפרתי להם מה צפוי לקרות מחר בגן.

ואז יצאנו בשמחה רבה לפארק שם גם שיחקנו וגם עשינו פיקניק ישראלי עם פלאפל, חומוס, סלט, צ'יפס וטרופית.

היה מהנה מאוד מאוד!

מפגש הצהרים: לאחר שחזרנו מהטיול, נהנו הילדים מכדורי שוקולד טעימים שהביא הראל, וערכנו משחק אורייני קצר אך מהנה עם המילים " אִיָּר" (חודש אִיָּר) ו"ישראל". שוהם שם לב מייד וגם עדכן אותנו, כי האותיות של המילה "אִיָּר" מופיעות בתוך המילה "ישראל"!

יום ב מפגשון: שגרת בוקר בסימן יום הזיכרון.

סדר היום שלנו היה שונה בעקבות אירועי יום הזיכרון:

לאחר המפגשון וארוחת הבוקר יצאו הילדים לחצר, ובזמן הזה קראתי לקבוצות ילדים לבוא ולהכין את

"פרח השלום". הילדים היו צריכים להדביק עלי כותרת עם ציורים שונים סביב לב פרח וגבעול מוכנים.

על עלי הכותרת היו מצויירים סמלים שונים, והיה עליהם לנפות את אלה המסמלים אירועים לא נעימים, כגון: ילדים רבים, ילד המשליך ביצים מקן של ציפור וכו'.

היה עליהם לגזור את עלי הכותרת ולהדביקם במקום המיועד לזה.

ברבע לאחת עשרה נכנסו כל הילדים לגן, והתארגנו לקראת הצפירה. שוחחנו על הצפוי לקרות, היו שסיפרו על חוויות שונות מיום הזיכרון של אתמול בערב.

בדיוק בשעה 11 נשמעה הצפירה, וכצפוי כל הילדים גרמו גאווה גדולה לכולנו, ונעמדו בדום רציני ומכובד.

לאחר הצפירה שרנו את המנון המדינה, את "התקווה", וישבנו.

סיפרתי לילדים שני סיפורים/שירים קצרים, ושוחחנו על הצפירה: מה משמעותה, מי עוד משמיע קולות צפירה (רכבי ההצלה השונים) – ומדוע.

שני השירים שקראתי להם היו:

1) "מה אומרת הצפירה" מאת בת שבע דגן

2) "שלא יהיו עוד מלחמות" מאת ליאורה ורון.

את הטקס שלאחר הצפירה חילקנו מראש לשני חלקים:

החלק האחד הוא החלק העצוב, זה שזוכר את חללי צה"ל ומתייחד עם זכרם.

החלק השני היה החלק השמח, כפי שהילדים אמרו: שצריך לחגוג את זה שישנם חיילים שחזרו הביתה!

והילדים צודקים! החלק השני של הטקס שערכנו בגן היה חלק שמח: שמחנו ביום חגה של המדינה, הרכבנו את סמל המגן דוד בעזרת "ריקוד" מאת בטהובן וערכנו את ההפעלה החגיגית לכבוד יום ההולדת ה- 62 עם השיר

"נולדתי לשלום" – ההופעה היתה פשוט מדהימה! הילדים היו במיטבם, וניכרו בהם רשמיו של יום מיוחד זה.

לאחר השיר קיבלו הילדים לקחת איתם את הדגלים בהם השתמשנו בהפעלה, ויצאנו לדשא, שם אכלו הילדים ארטיקים וקינחו בעוגת הדגל המקסימה והטעימה שהביאה אלה.

מאחלת לכולכם יום עצמאות שמח! חג שמח ומאושר לכולכם!

מי יתן ולעולם לא נשכח עד כמה יקרה לנו מדינה זו, כי אין לנו אחרת מלבדה.

יום ג יום העצמאות ה - 62 למדינת ישראל!

יום ד יום חופשי

יום ה מפגשון: הבוקר התחיל עם ... גשם גשם משמים!! איזו התרגשות!! יצאנו בשמחה לצפות בו והכרנו את שמו של הגשם האחרון של החורף: המלקוש.

המשכנו בשגרת הבוקר ובטקס הספריה, ובזמן שתורני הבוקר ארגנו את שולחנות הארוחה, קראתי ספור מקסים ומצחיק שהביא רואי: "הילד שלא רצה לישון" מאת מיכאל רייט .

נועה סיפרה לנו מחוויות יום העצמאות שלה: נסעה עם משפחתה לעיר רחובות שם צפתה במטס!

מפגש הבוקר: הילדים ישבו לפי הזוגות הקבועים של השיר "נולדתי לשלום", וערכנו מפגש חגיגי ושמח לכבוד יום הולדתה ה- 62 של המדינה: רקדנו ושרנו והצגנו, והיה שמח ופעיל!

הורה, כאן נולדתי, אני נולדתי לשלום, א"י שלי יפה וגם פורחת, "ריקוד" מאת בטהובן (והרכבנו מגן דוד).

מפגש הצהרים: ספור תורה: יוסף וכתונת הפסים.

הורי השבת יהיו: אמיתי + נועה

לידיעתכם: בשבוע הבא באופן חד פעמי יהיה היום החופשי שלי יום שני. ביום רביעי אגיע כרגיל לגן.

ביום חמישי נקיים בגן בשעה 17:00 פעילות סיכום לנושא ל"ג בעומר.

חופשת ל"ג בעומר תהיה ביום א, ה- 2/5.

מי שטרם הביא - אנא הביאו חבילת מגבונים לגן.